بررسی انواع یو پی اس سه فاز (صنعتی)

چهارشنبه 18 بهمن 1402
18:27
خبرنویس


تجهیزات برق صنعتی و پزشکی از جمله تجهیزات صنعتی کارخانه یا پالایشگاه یا تجهیزات پزشکی مانند MRI و CT SCAN با مصرف انرژی بالا کار می کنند. این تجهیزات برای عملکرد صحیح و دقیق نیاز به برق سه فاز دارد. اما در صورت قطع برق به یک یو پی اس 3 فاز برای کارکردن تجهیزات الکتریکی نیاز داریم.

یو پی اس به عنوان یک سیستم پشتیبان برق، در مواقعی که برق اصلی قطع یا ناپایدار باشد، برق لازم را تامین می کند. یک یو پی اس کلاس 3 به ویژه برای کاربردهای با قدرت بالا مانند تجهیزات صنعتی و پزشکی مهم است.

در این مقاله قصد داریم انواع یو پی اس های سه فاز را به زبان ساده و قابل فهم بررسی کنیم. با مطالعه این مقاله، خوانندگان می توانند مفاهیم اساسی انواع یو پی اس های سه فاز را درک کنند و بفهمند که چگونه این یو پی اس ها به عنوان منبع پشتیبان برق می توانند تجهیزات الکتریکی حیاتی را در شرایط اضطراری تامین کنند.

اجزای یو پی اس سه فاز چیست؟


به زبان خیلی ساده یو پی اس سه فاز یک یو پی اس تک فاز 3 است اما در یک پکیج (فریم). در نظر داشته باشید که یو پی اس سه فاز در مقایسه با یو پی اس تک فاز عوارض خاصی دارد. در واقع همه یو پی اس های سه فاز دارای فناوری آنلاین هستند. همانطور که می دانید در این فناوری ولتاژ سه فازی که وارد دستگاه یو پی اس می شود به روز شده و به تجهیزات الکتریکی متصل به یو پی اس می رسد. در ادامه این قسمت به بررسی مزایا و انواع یو پی اس های سه فاز می پردازیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فناوری یو پی اس می توانید مقاله فناوری یو پی اس را مشاهده کنید.

مزایای استفاده از نوع یو پی اس سه فاز

از قطع برق خودداری کنید

جلوگیری از آسیب به تجهیزات الکتریکی ناشی از نوسانات (نوسان مداوم: تغییر ولتاژ بیش از 10 ثانیه - نوسان موقت: تغییر ولتاژ کمتر از 10 ثانیه)

کاهش توان، نویز الکترومغناطیسی و اعوجاج هارمونیک برق شهری

از نوسانات زمان خودداری کنید

جلوگیری از تغییر توالی فاز (RST)

انواع یو پی اس سه فاز

یو پی اس ترانس پایه 3 فاز شرکت بهراد، مناسب برای بارهای موتوری (Trans Base)


یو پی اس ترانس 3 فاز کوچکتر مناسب برای بارهای غیر موتوری (ترانس کوچکتر)

در ادامه قصد داریم توضیحی بسیار ساده در مورد انواع یو پی اس های سه فاز ارائه دهیم. با ما همراه باشید:

UPS Transbase TB سه رنگ چیست؟

یو پی اس Transbase یک ترانسفورماتور در خروجی خود دارد که معمولاً برای کاربردهایی با بار موتور مناسب است. یو پی اس ترانسفورماتور سه فاز دارای دو مدل IGBT و تریستور می باشد. معمولاً قطعات الکترونیکی در داخل اینورتر و یکسو کننده سه فاز یو پی اس نوع قرار می گیرند. حال به بررسی این دو مدل یعنی یو پی اس تریستور و IGBT می پردازیم. ترانزیستورهای ترانس پایه یو پی اس در کاربردهایی مانند خطوط تولید کارخانه رب گوجه فرنگی یا خطوط تولید خودرو استفاده می شوند. عموماً این نوع کاربران موتورهای الکتریکی هستند و حساسیت کمتری نسبت به زمینه های پزشکی یا CNC دارند. از طرفی UPS Transbase IGBT برای کاربردهایی با بارهای حساس موتور مانند کاربردهای پزشکی مانند دستگاه های MRI یا CT SCAN یا CNC مناسب است.

یو پی اس سه فاز TL چیست؟

یو پی اس ترانس لس به معنی یو پی اس هایی است که در خروجی خود ترانسفورماتور ندارند و برای مصرف کنندگان برق غیر موتوری مانند سرورها، شبکه ها، رایانه ها (لپ تاپ ها) و تجهیزات فناوری اطلاعات دستگاه های پزشکی غیر موتوری مناسب هستند. این مدل یو پی اس حجم کمتری نسبت به یو پی اس ترانس بیس سه فاز دارد. دارای راندمان بالا، وزن کمتر و ضریب توان بالا (pf) هستند.

زمان منبع تغذیه نوع یو پی اس سه فاز

زمان روشن شدن برق یکی از موارد مهم در انواع اینورتر سه فاز می باشد. معمولا اینورتر سه فاز با توجه به مقدار انرژی و زمان شارژ زیاد دارای تعداد زیادی باتری است. به عنوان مثال یک دستگاه یو پی اس DSPT PYRAMID دارای 54 باتری است و اگر بخواهیم این تعداد باتری را در فضای یو پی اس قرار دهیم وزن و ابعاد یو پی اس به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. برای این منظور گزینه باتری خارجی برای انواع اینورتر در نظر گرفته شده است تا بتوان این 54 باتری را در رک قرار داد و از مشکلاتی مانند وزن و ابعاد بالا جلوگیری کرد.

یکی دیگر از مشکلات مربوط به زمان برق یو پی اس و تعداد باتری، تامین زمان برق از طریق ژنراتور است. زمانی که مجموعه ای مانند مراکز صنعتی یا اکثر بیمارستان ها دیزل ژنراتور دارند. استفاده از گازوئیل باعث کاهش زمان مورد نیاز یو پی اس برای مصرف انرژی برای تجهیزات می شود و کاهش قدرت باعث کاهش آمپر ساعت باتری می شود! از آنجایی که با قطع برق حدود 5-15 دقیقه طول می کشد، دیزل ژنراتور وارد مدار شده و شروع به تغذیه می کند، در این مدت 5-15 دقیقه یو پی اس سه فاز به عنوان منبع تغذیه فوق سریع وارد مدار می شود یا از از تنظیم مجدد (خاموش) تجهیزات الکتریکی مانند دستگاه های موجود در اتاق عمل یا خطوط تولید کارخانه جلوگیری می کند و پس از روشن شدن دیزل ژنراتور آن را از مدار خارج می کند.

شرایط محیطی انواع یو پی اس سه فاز

ولتاژ بسیار بالاست، بنابراین یو پی اس را از افراد دور نگه دارید.

یو پی اس را در دمای 20-30 درجه سانتیگراد حمل کنید.

یو پی اس سه فاز را دور از رطوبت نگه دارید.

یو پی اس سه فاز را در برابر گرد و غبار محافظت کنید.

ملاحظات نصب انواع سه فاز یو پی اس

مکان UPS را فراهم می کند.

تعمیرات سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده

تابلو برق را آماده کنید. (یو پی اس سه فاز برای اندازه گیری نیاز به تابلو برق دارد)

سیم کشی برق ورودی (با در نظر گرفتن ولتاژ و جریان) و شرایط نصب یو پی اس آماده شده است.

هزینه انواع یو پی اس به سه قسمت تقسیم می شود

زمانی که تصمیم به خرید یو پی اس سه فاز دارید باید به جنبه های مختلفی توجه کنید که قیمت تنها یکی از آنهاست. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از یو پی اس در بیمارستان یا مرکز حساس به ولتاژ استفاده کنید، به سطح حفاظت و عملکرد یو پی اس توجه کنید. گارانتی و اعتبار شرکت نیز مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.


[ بازدید : 1848 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]